Beautiful Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Cherouke Kersten - WaarBenJij.nu Beautiful Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Cherouke Kersten - WaarBenJij.nu

Beautiful Cuzco

Blijf op de hoogte en volg Cherouke

25 April 2014 | Peru, Cuzco

Lieve allemaal!


Vorige week ben ik aangekomen in Cuzco (Peru). Helaas was ik de eerste dag erg ziek. Waarschijnlijk door de hoogte (4000meter). Een schrale troost is dat hier iedere dag wel mensen naar de dokter gaan omdat ze zich niet goed voelen en 9 van de 10 keer komt dit door de hoogte. Ik heb nog wel erg weinig lucht met bergen oplopen en een zeer grote koortslip. Verder gaat alles prima! De stad is super mooi, misschien wel de mooiste stad die ik ooit gezien heb! Als ik savonds uit mijn raam kijk zie ik heel veel bergen met overal lichtjes. Cuzco is erg goedkoop, dus iedere avond lekker uit eten voor maar €3,-. Ook souvenirs, kleding etc. is allemaal heel goedkoop. Ik woon midden in het centrum in de talenschool. Helaas wel op een hele hoge berg; die ik niet in een keer op kan lopen! Het lijkt net of er in mijn straatje allemaal winkels zitten, maar savonds worden deze omgetoverd tot discotheken. Overdag zijn het "winkels" omdat de discotheken illegaal zijn. Er schijnt vaak politie te komen, maar door de corruptie hier kunnen zij gewoon wat betalen en open blijven. Inmiddels zit er ook al 1/4e deel van mijn vrijwilligerswerk op. De kindjes zijn erg lief, maar ook zeer ondeugend! Luisteren doen ze nauwelijks, maar ze knuffelen me wel altijd haha, dus dat is fijn. Ik moet iedere dag met de bus naar school. Wanneer de bus komt is altijd maar weer een vraag. Tot op heden is het me nog gelukt om op tijd te komen. Helaas zie ik maar weinig alpaca's, wel veel lammetjes! Alles gaat goed dus en als het zo blijft wil ik nog niet naar huis! Op de een of andere manier slaap ik op de staffkamer met nog een meisje uit Maastricht. Grote kamer en een douche voor ons zelf. Alvast veel plezier met Koningsdag (ja dat vieren xe hier ook) en tot snel!!!

Besos y abrazos xxxx

  • 25 April 2014 - 22:50

    Agnes B:

    Klinkt weer goed mop, geniet ervan!! Ik mis je (nog steeds haha) kusje van kolakol, i love u! <3

  • 26 April 2014 - 10:21

    Simone:

    Cuzco <3!
    Dan kan ik eindelijk met iemand praten die er ook geweest is over alle prachtige dingen daar :D
    Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt cheroukje! Bedankt voor de heeerlijke foto van je lip. Lars moest bijna de sokkenbak erbij pakken. Gelukkig ben ik wel wat van je gewend haha.
    Geniet er nog maar lekker van kind! We denken aan je! xxx

  • 26 April 2014 - 14:30

    Ria Thijssen:

    Hoi Cherouke , bedankt voor weer een nieuwsbrief !! Wij zijn vandaag in het oranje , vanwege Koningsdag !! Oranje shirts , sieraden en oranje nagellak ! Ger trouwens geen sieraden en nagellak .
    Als verrassing hebben ons koningspaar hun dochtertjes meegenomen een gedeelte van hun bezoek aan Aalsmeer . Gisteren zijn Ger & ik naar een Congres in Utrecht geweest en daarna door naar Jan Stam .
    We hebben gezellig in de koeienstal bijgepraat en hadden dus een dag van uitersten .We hoorden al van mama , dat je last van hoogte-ziekte had , Kun je daar geen coca-bladeren voor kauwen ? Er staat me zoiets van bij !!We gaan zo het dorp in , om te zien of er nog iets te beleven valt ! Trouwens jammer dat ik niet bij je ben , had ik heel wat souvenirs kunnen inslaan ! Misschien wil jij dat voor me doen ??Kijk maar wat je leuk vind !! Pas goed op jezelf en geniet van alles !! Dikke knuffels voor de kindjes en voor jou !! xxx Ria .

  • 26 April 2014 - 16:40

    Mariska:

    Fijn om te horen dat het daar zo leuk en mooi is en dat je de hoogteziekte hebt verslaan. Wat lijkt het me daar prachtig, met dat uitzicht en die lichtjes 's avonds. Dat is natuurlijk het voordeel van zo hoog zitten!

    Geniet van je verblijf en werk daar. Komen er nog foto's? :)

  • 27 April 2014 - 17:53

    Lonn:

    Hai baksing! Niet weggaan totdat je een alpaca geknuffeld hebt en ermee op de foto geweest bent! Het klinkt als een hele leuke plek waar je bent. Vind je dit de leukste tot nu toe? Veel plezier en grappigheid en koop maar genoeg leuke dingen voor jezelf als alles daar zo goedkoop is! En ook iets kleins voor mij natuurlijk, hihi. SP kan nog steeds niet bevatten dat jij er niet bent, zegt steeds: "Ome Hepi kom naar huis NU." Met Pedi gaat het naar omstandigheden goed. Have fun, daag billetje xxx

  • 30 April 2014 - 17:19

    Tonny:

    Hoi Cherouke,

    Is je lichaam al aan de hoogte gewend? Schijnt dat je dan veel water moet drinken....En schijnt na 2 dagen beter te gaan. Ik hoop dat dat bij jou ook het geval is.

    Niet te hard knuffelen met je koortslip, is zeer besmettelijk.....

    Fijn dat je iemand uit Maastricht bij je hebt, lijkt mij heerlijk om ook even Nederlands te kunnen spreken.

    Veel plezier nog en we zien weer uit naar de volgende nieuwsbrief.

    Heel veel groetjes Theo en Tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherouke

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 7440

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 03 Augustus 2014

Zuid Amerika!

Landen bezocht: