Yana Cocha - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Cherouke Kersten - WaarBenJij.nu Yana Cocha - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Cherouke Kersten - WaarBenJij.nu

Yana Cocha

Blijf op de hoogte en volg Cherouke

07 Juni 2014 | Ecuador, Guayaquil

Lieve allemaal!!

Het heeft even geduurd, maar daar is ze weer hoor. Dit keer vanuit Puyo, een stadje zo'n 10 minuten van de jungle. Vorige week vrijdag ben ik hier, na een busrit van 8uur, aangekomen.
Zondag ben ik begonnen aan mijn eerste werkochtend. Het was meteen erg zwaar. We hebben verschillende taken; hokken van de dieren schoonmaken, lunch/diner voorbereiden, eten voor de dieren voorbereiden zakken cement sjouwen enz. Vooral dat laatste vergt veel energie! Doordeweeks werken we van 8:00 tot 12:00 en van 14:30 tot 16:30. In het weekend werk je ėėn ochtend. Ook de woonomstandigheden vallen tegen. Ik slaap in een zogeheten "cabaño", met nog een jongen uit Engeland. Een cabaño is eigenlijk niet meer dan een hut (inclusief de nodige kakkerlakken, spinnen, muggen etc.). Daarnaast is er ook geen warm water en zijn de toiletten en douches verre van schoon!
De meeste van jullie zullen wel weten dat dit niet mijn ding is. Ik ben dan ook op zoek naar een ander project. Natuurlijk gaat dit, zoals altijd, met heel wat omwegen. Puyo moet contsct opnemen met Nederland en zij weer met hun partnerorganisatie in Nederland. Zoals het er nu uit ziet, zal ik aankomende week ergens vertrekken. Waarschijnlijk ga ik dan weer op een schooltje werken. Met mijn collega's is het overigens wel erg leuk! Daarnaast gaat mn Engels (Lon; Engooolsz) met sprongen vooruit! Hetzelfde geldt voor mijn Spaans. In de omgeving van Puyo, en in Puyo zelf is ook niet veel te doen. Tijd om te vertrekken dus, want iedere avond film kijken vind ik drie x niks.
Ondanks dat het hier minder is, gaat het met mij verder wel goed! Het feit dat ik over 4 weken weer thuis zal zijn is een raar, maar toch ook fijn gevoel. Ik kan niet wachten op een warme douche, de cappuccino's van mama en de gezellige avonden met Linn en de rest! Toch geniet ik hier nog van elk moment en probeer ik ook hier, in reservaat Yana Cocha er het beste van te maken. Met de lieve dieren om me heen gaat dat helemaal goed komen!

Liefs en een dikke kus,

Cher
(ik heb deze naam maar aangenomen, want zelfs voor de Nederlanders die ik hier ontmoet is mijn naam een drama!)

  • 07 Juni 2014 - 23:13

    Laina:

    En ik kijk uit naar de avonden met jou <3
    Ik hoop dat je een leuk nieuw project(potentieel projectje Hihi) krijgt.
    Ik wens je nog heel veel plezier schatje en tot heeeeeeel snel!!

    I love you xoxo
    P.s. Top verjaardags cadeau <3 <3

  • 08 Juni 2014 - 09:26

    Lonn:

    Hi billie,
    Hopelijk vind je snel een project dat je leuker vindt. Maar... dan moet je wel afscheid nemen van Silla :-(
    xxx Lonn


  • 08 Juni 2014 - 12:45

    Ria Thijssen:

    Hallo Cher ,
    Goede keuze om je zo te gaan noemen !! Ook voor de dieren een stuk makkelijker als ze jou bij je naam willen noemen ! Denk aan de papegaaien en ander sprekend dierensoort .Dus nu ben je eindelijk in de jungle en daar hoort dit soort primitieve omstandigheden nou eenmaal bij . Kun je hier ook over meepraten .Allemaal cadeautjes voor in je rugzak !!En het voordeel is , dat zowel je engels als spaans met sprongen vooruit gaat ! En je hebt leuke collega,s . Wat kan je je in de jungle nog meer wensen . Geniet , geniet want zodra je weer thuis bent zijn dat juist de dingen , waar je nog zo heerlijk over weg kan dromen !! Lieve Cher , je doet het goed en je kan straks tegen jezelf zeggen dat je deze droom toch maar mooi waar gemaakt hebt !!! Hier in Groesbeek was het gisteren heerlijk benauwd , gevolgd door een flinke regenbui en vandaag is het ook bewolkt . We krijgen zo bezoek en ik hoop dat we buiten kunnen zitten en eten . By the way , heb jij soms een lime - groen dames -colbertje voorbij zien komen , ben ik voor 2 weken terug verloren en kan het helaas niet meer vinden !!! Deze week weer een jaar ouder ( en dus wijzer ??!! ) geworden , afgelopen weekend gevierd , ook onze vrienden uit Diemen waren erbij , was erg gezellig !! Op de dag zelf , had ik een verplichte bijscholing , ook een leuk cadeautje !
    Ik ga stoppen en je krijgt van ons beiden een dikke knuffel ,
    ook voor de lieve dieren die je daar verzorgen moet !!
    Tot mails , tot ziens , Gerritje & Ria .

  • 08 Juni 2014 - 20:18

    Agnes:

    Hoi muppet! Ik hoop dat je de laatste weken daar nog kan genieten, een ander project zou een hoop schelen! Maar lieve koekie, ook zonder weet ik dat je er iets van gaat maken! Je bent een topper, ben ontzettend trots op je en natuurlijk heeeel blij als je weer hier bent. Maak er wat van die laatste weken en ik zie je de 3e ❤️❤️❤️ Love you xxxxxx

  • 14 Juni 2014 - 16:43

    Tonny:

    Hoi Cherouke,

    Ik hoop dat je al een ander project hebt gekregen want hier zou ik nachtmerries van krijgen. Nog heel veel plezier en warm water en schone wc's de laatste paar weken.

    Geniet ervan,

    Groetjes Theo en Tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherouke

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 7442

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 03 Augustus 2014

Zuid Amerika!

Landen bezocht: