laatste reisverslag! - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Cherouke Kersten - WaarBenJij.nu laatste reisverslag! - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Cherouke Kersten - WaarBenJij.nu

laatste reisverslag!

Blijf op de hoogte en volg Cherouke

18 Juni 2014 | Ecuador, Montañita

Lieve allemaal,

"Time flies when u are having fun". Deze uitspraak is helemaal van toepassing op mijn laatste verslag. Ongelofelijk, maar waar; over 15 nachtjes zal ik landen op Dusseldorf Airport (3 juli). Ik hoor jullie nu denken; "Wat is er gebeurd met de laatste maand?"
Ik heb besloten om niet meer naar Costa Rica te gaan. Vandaar dat ik een maandje eerder terug kom.

Gekukkig heb ik de jungle al meer dan een week achter me gelaten. Zoals ik in mijn vorige verslag schreef was het duidelijk niet mijn ding! Na contact te hebben gehad met mijn organisatie, heb ik besloten om geen vrijwilligerswerk meer te gaan doen, maar in plaats daarvan te reizen. Vanuit Puyo (jungle), ben ik naar Quito (de hoofdstad van Ecuador) gereisd. Daarvandaan wilde ik graag naar de zon in Colombia. Helaas was dit nogal een gedoe; flink betalen of meerde overstappen gedurdende de nacht. Gezien ik me in een flinke crisis bevind, was het eerste niet mogelijk en plan 2 leek me niet helemaal veilig. Gelukkig kwam ik in Quito twee Nederlandse meisjes tegen, die aangaven dat Montanita aan de kust van Ecuador een aanrader is; sounds like a plan! Eerst nog twee dagen in Quito. De eerste dag dat ik aan kwam was ik erg moe, ook niet zo gek na een reis van 5 uur midden in de nacht. Toch ben ik de volgende dag naar een grote markt geweest. De eerste markt stond volledig in het teken van dieren; hondjes, kippen, geiten, lama's enz. Deze dieren zagen er erg miserabel uit. De meeste zaten ook met een groot aantal in een klein hokje. Niks voor mij dus.. Op naar "Otabalo", een van de grootste markten van Zuid-Amerika. En inderdaad de markt was groooot. Veel fruit (pap, 2 kg druiven voor éėn euro! echt iets voor ons), vlees, kleding en noem maar op. Helaas is het al bijna onmogelijk om mijn koffer nog te sluiten, dus heb ik me netjes ingehouden.
De volgende dag hebben we de evenaar bezocht. Ecuador ligt namelijk precies op de evenaar! Je kon verschillende proefjes doen en dit ging dan moeilijk doordat je precies op de lijn stond (een ei op een spijker zetten enz.) Het was wel leuk om dit eens te zien, maar er kwam veel natuurkundige ellende bij kijken. Dat was jammer.
We bevinden ons nog steeds in Zuid-Amerika, waar alles met net wat meer omwegen gaat dan in Nederland. Zo kon ik niet vanuit Quito naar Montanita reizen, maar moest ik eerst naar Guyaquil (de grootste stad van Ecuador). Dus alles ingepakt en op naar een 9 uur durende busreis naar Guyaquil. Daar een hostel geboekt en vanuit daar naar Montanita vertrokken, waar ik me nu bevind! Mijn eerste indruk is meer dan prima! Montanita ziet eruit als een "surfdorpje", met veel kleur, omringd door de zee en veel backpackers. Vanuit mijn raam in mijn hostel heb ik uitzicht op de zee! Het zal de laatste dagen dus lekker chillen worden en een aantal uitstapjes maken. Hopelsst laat de zon zich ook nog even zien! Helaas is het niet druk in het hostel en heb ik nog niemand gesproken. Morgen krijg ik hopelijk een kamergenootje. Wat erg leuk is, is dat het walvissenseizoen begonnen is! Je kunt dus een tripje boeken en met een boot op zoek gaan naar de walvissen! Heerlijk om deze geweldige reis mee af te sluiten!

Voor diegene die mijn foto's willen zien; je weet me te vinden!

Daarnaast, lieve mam, pap en Lon; bedankt dat jullie me altijd weer in de goede richting wezen, ook al nam ik niet altijd alles aan, ik weet dat jullie altijd aan me dachten en denken!

Lieve Linn, Ag, Fen, San, Ils, Nic, Kaat, Simoon, bedankt voor al jullie lieve berichtjes; dag ėn nacht ;-)

Lieve Koen, ook al ben je ver weg bij ons, ik weet zeker dat jij ervoor hebt gezorgd dat alles goed is verlopen! <3

En alle anderen natuurlijk ook; bedankt voor jullie berichtjes en interesse. Ik ga nog even lekker genieten en over twee weken hoop ik jullie allemaal snel te zien!

liefs,

Cher






  • 18 Juni 2014 - 10:49

    Kaaat:

    Graag gedaan lieve Cher met ontzettend veel liefde!

    Koen heeft zeker over je gewaakt en hij zal er weer voor zorgen dat wij jou 3 juli weer veilig in onze armen kunnen sluiten!

    Geniet nog lekker van je laatste weekjes lieve schat!

    Alvast een hele dikke knuffel en ik denk aan je!

    Xxxx Kaat <3<3<3

  • 18 Juni 2014 - 10:49

    Mariska:

    Wow, ik ben echt onder de indruk van hoe je je daar weet te redden! Vooral die onverwachte wendingen in zo'n reis lijken me erg spannend en zenuwslopend. Geniet lekker van de laatste weken! Gelijk heb je om nog even voor jezelf te reizen en te ontspannen.

  • 18 Juni 2014 - 17:27

    Tonny:

    Hoi Cherouke,

    Jammer dat het vervolgverhaal is afgelopen...Vond het altijd gezellig om te lezen wat je allemaal meemaakt.

    Nog heel veel plezier en een veilige terug reis,

    Groetjes Theo Tonny

  • 18 Juni 2014 - 21:05

    Ineke:

    Hoi Cherouke,

    Je laatst verslag alweer.
    Vind het hartstikke knap zoals je je hebt weten te redden.
    Het schiet nu op, geniet er nog even van en dan zien we je weer als je thuis bent.

    Groetjes, Jan en Ineke













    Hoi Cherouke,

    Je laatst verslag alweer.
    Vind het hartstikke knap zoals jij je daar hebt weten te redden.

    Geniet er nog even van en dan zien we je thuis weer.

    Groetjes, Jan en Ineke














  • 18 Juni 2014 - 21:31

    Lonn:

    Baksing, mijn kleine grote zus :-) Natuurlijk denken wij aan jou, altijd! Oh, zo vet dat je daar walvissen kunt zien in het wild, lijkt me echt geweldig. Moet je zeker doen als je de kans krijgt. Ik wens je nog heel veel plezier, lekker ontspannen daar, en tot heeeeeel snel! Er ligt hier een cadeautje van de nieuwe Primark op je te wachten :-) Heel veel liefs xxx je gebroerte

  • 18 Juni 2014 - 22:46

    Ria Thijssen:

    Ha die Cher , indeed time flies when you have fun !! En ook bij ons is het nu vakantie , d.w.z. ik ben 2 weken vrij en Ger heeft nog wat ondersteuning van Topcare . Vanmiddag heerlijk ge High _ Tea't met Evert , jouw moesje , Ger & ik ! En vanavond blij dat Nederland weer gewonnen heeft van Australie !!
    Gisteren naar een geweldige expositie geweest in Amsterdam ; The art of bricks . Kunst gemaakt van Lego-steentjes . Geweldig !!!!!!!!!!!!!!!!!!! En nu ben ik moe , nadat de was is weggestreken en het voetbal voor Nederland is fgelopen . Dat word dus , mijn bed opzoekenj !!! Bedankt dat we mee mochten genieten van jou belevenissen in Zuid - Amerika . Cher dit i bagage voor de rest van jouw leven !! Geniet van elke dag en alles wat je ziet en meemaakt !! Dit ga je ongetwijfeld missen ! But you did it , at your one !!!!!!!!!!!!! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherouke

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1714
Totaal aantal bezoekers 7450

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 03 Augustus 2014

Zuid Amerika!

Landen bezocht: