Ecuador! - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Cherouke Kersten - WaarBenJij.nu Ecuador! - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Cherouke Kersten - WaarBenJij.nu

Ecuador!

Blijf op de hoogte en volg Cherouke

30 Mei 2014 | Ecuador, Guayaquil

Lieve allemaal,

Vandaag een verslagje vanuit een grauw, grijs en benauwend Guyaquil. Ik ben inderdaad niet heel positief haha.

Dinsdagavond was het tijd voor mijn laatste stapavond in het geweldige Cuzco! Uiteraard weer een leuk avondje en waarom niet wachten tot de lampen weer aan gaan? Cuzco ik zal je missen! Na nauwelijks tot niet geslapen te hebben, werd ik na de lunch opgehaald. Aan de ene kant blij om weer aan een nieuw avontuur te beginnen, maar aan de andere kant ook erg verdrietig om alles na 6 weken achter me te laten. Via Cuzco vloog ik naar Lima-Quito en Guyaquil. Nou in Quito begon de ellende. Er bleek iets niet te kloppen met mijn paspoort en formulieren. Ik weet nog steeds niet wát er niet klopte; aan engels doet men niet en de snelheid van de spaanse taal krijg ik niet onder de knie. Ik moest dus mee naar een hokje waar alles uitgezocht werd en uiteindelijk mocht ik weer gaan. Inmiddels al 00:45 en kapot van beide vluchten, weinig slaap en de weer nieuwe indrukken. Gelukkig hoefde ik nog maar 50min naar Guyaquil te vliegen. Daar eenmaal aangekomen stond er niemand op het vliegveld (wat ik duidelijk wėl afgesproken had!). Erg vervelend, vooral als er na een uur nog niemand is! Plan 1; hostel bellen. Gelukkig was er een informatiebalie waar ik mocht bellen, maar helaas geen gehoor! Plan 2; hoe veilig is een taxi? Een medewerker van de bewaking gaf mij aan dat een taxi, alleen, als meisje zijnde niet heel veilig zou zijn. Echter, wat was mijn keus? Meneer de bewaker liep met mij mee naar een taxi en vertrlde naar welk hostel ik moest. Gelukkig was de taxichauffeur erg aardig en behulpzaam, hier kwam ik achter doordat mijn hostel op slot zat! Meerdere keren gebeld, maar geen gehoor. De chauff wist gelukkig een goed (en veel duurder helaas) hotel in de buurt waar ik nu zit. Ik ben er nog steeds niet echt achter of het een appartementencomplex is of wat het eigenlijk is! De eigenaar komt wat vreemd over, maar ook hij blijkt erg behulpzaam te zijn! Vanmiddag moest ik namelijk een buskaartje kopen om naar Puyo te reizen. In Puyo zal ik weer 4 weken gaan werken. De hoteleigenaar blijkt niets te veel en hij stapte vrolijk in de auto om met mij een kaartje te gaan kopen voor Puyo. Inmiddels heb ik mijn kaartje en zal ik morgen aan mijn 8urige reis maar Puyo beginnen. Hopelijk wordt dit Cuzco nummer 2!


Liefs en een dikke kus vanuit Ecuador!

  • 31 Mei 2014 - 23:57

    Lonn:

    Chambi! Wat maak jij toch allemaal mee daar! Hartstikke knap hoe je alles op weet te lossen. Ik hoop met je mee dat dit Cuzco 2 gaat worden. Je gaat er vast een leuke tijd hebben, en bedenk je maar dat je met elk ding dat je onderneemt weer een hoop leert en ervaring opdoet. Da's nooit weg, toch. Ik ben trots op jou, zusje. Maar ik hoop dat je nu toch snel weer naar huis komt, en SP blijft maar vragen naar ome Hepi. Heel veel plezier nog! xxx je gebroerte.


  • 02 Juni 2014 - 20:20

    Ineke:


    Hoi Cherouke,

    Ik vind het toch heel wat wat je allemaal meemaakt en dat in die landen!
    Hoorde dat je goed gearriveerd bent in de jungle, dit is weer heel wat anders dan je tot nu toe gedaan hebt, ben benieuwd met de dieren hoe je dat weer bevalt.
    Misschien is het ook weel eg primitief daar in de bush/bush, we zullen het wel horen.

    Cherouke, tot de volgende keer en groetjes van ons, Jan en Ineke

  • 03 Juni 2014 - 15:25

    Tonny:

    Hoi Cherouke,

    Wat een ervaringen zeg, heel leuk om allemaal te lezen, vooral omdat het uiteindelijk weer goed afloopt, maar zou niets voor mij zijn. Maar wil wel graag van jouw avonturen op de hoogte blijven.
    Veel plezier bij de apen...

    Het allerbeste een fijne tijd daar, groetjes uit Groesbeek van Theo en Tonny

  • 04 Juni 2014 - 19:19

    Ria Thijssen:

    He Cherouke , zag net jouw nieuwe vriendje !! En dat er weer een nieuw verslag is !! Wat moet je daar allemaal doen ? Apen voeren en bezighouden , ontluizen etc. ? Ben benieuwd ! Werken daar ook meerder buitenlanders of zit je echt tussen de equadoriaanse mensen ? Ook spannend hoe dit avontuur je zal bevallen ! Hoor je nog wel eens wat , van de andere mensen die je in Zuid - Amerika hebt ontmoet ? Dus jouw laatste 4 weken van deze trip zijn nu aangebroken ! Geniet er maar met volle teugen van , want voordat je het weet ben je weer terug in Groesbeek en hunker je naar de mooie tijd die je hebt gehad in dit bijzonder werelddeel ! Dikke knuffel van ons , Gerritje & Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherouke

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 7459

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 03 Augustus 2014

Zuid Amerika!

Landen bezocht: