Weekje Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Cherouke Kersten - WaarBenJij.nu Weekje Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Cherouke Kersten - WaarBenJij.nu

Weekje Lima

Blijf op de hoogte en volg Cherouke

15 April 2014 | Peru, Lima

Hola a todos!

Dit keer een verslag vanuit Lima, de hoofdstad van Peru, maar duidelijk kleiner dan BsAs. Ik zal hier een weekje blijven voordat ik naar Cusco vertrek (17 april). Het hostel valt me hier een beetje tegen. Het zit echt vol met backpakkers die maar 1/2 dagen blijven, dus dit keer heb ik mezelf moeten vermaken! Zo ben ik eergister met de landkaart op pad gegaan en terecht gekomen bij een chocolademuseum. Ik kreeg daar een rondleiding en mocht van alles proeven (altijd leuk!). Zoals overal kreeg ik weer de vraag "Como te llamas?" "Como?" "Que." Ook hier staan ze namelijk versteld van mijn naam. Vandaag wilde ik met mijn kaart naar een Inca ruïne gaan, na n uur gelopen te hebben bleek deze vandaag (de enige dag van de week) dicht te zijn! Heel jammer, maar morgen nog een dag! Lima bevalt me dus wel. Wat me opvalt is dat er ongelofelijk veel auto's rijden en dat er bijna in iedere straat wel een verkeersregelaar staat. Er wordt ook 24/7 getoeterd en er zijn zelfs straten met bordjes waarop staat dat toeteren verboden is. De prijzen liggen hier wat lager dan in BsAs, maar zijn zeker niet heel laag. Voor een hoofgerecht betaal je ongeveer € 7/8,-. De prijzen van kleding zijn vergelijkbaar of misschien wel hoger dan de prijzen in Nederland. Vandaag werd mij gevraagd of ik van kamer wilde wisselen in het hostel, geen idee waarom. Als ik alles netjes in mn koffer had gelaten was dat ook geen probleem, maar het tegendeel was waar. Als soort van bedankje hoef ik hier mn laatste nacht nu niet te betalen.
Aankomende maandag zal ik starten met mijn vrijwilligerswerk. Heel veel zin in, want zo zonder doel ergens zijn is niks voor mij.
Hoe gaat het bij jullie? Ik heb vernomen dat de eerste afkruiskalender al in de maak is (Roel en Linn), haha leukkk! Bedankt weer voor al jullie berichtjes en tot de volgende keer vanuit Cusco!

  • 15 April 2014 - 23:18

    Laina:

    Trots op jou kolibrietje! Ben zo blij dat je het naar je zin hebt
    En daar allerlei mooie dingen ziet en beleefd :-)
    Maar ik mis je natuurlijk als een malle.. Dus het aftellen kan bijna beginnen als de kalender klaar is Hihi!
    Dikke kus en tot op Skype! <3

  • 15 April 2014 - 23:51

    Agnes B.:

    He knapzak! Veel plezier je laatste dag daar, ik ben nog steeds onwijs trots op jou!! Geniet van alle mooie dingen en tot snel mam ☺️ XXXXXX

  • 16 April 2014 - 07:02

    Ria Thijssen:

    He Cherouke , Wat goed van je , dat je jezelf vermaakt !! Gisteren de hand van Maxima geschud !! Was in de Bredeweg bij de Buurtsuper .
    Zij hebben een Appeltje van Oranje gewonnen en wij waren er toevallig ook !!
    Ik moet nu gauw naar het werk , mail je vanavond !! xxx Ria .

  • 16 April 2014 - 07:58

    Lonn:

    Hallo friemel, leuk dat je zo met je kaartje op pad bent gegaan :-) Zo zie je nog eens wat! Geniet ervan en maak maar veel foto's zodat ik ook mee kan genieten als je terug bent. Goed Spaans en Engolllzzzzz praten hè. Tot gauw, liefs xxx je gebroerte

  • 16 April 2014 - 15:24

    Manon - Activity International:

    Hoi Cherouke!! Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt in Lima. Cusco is heel anders dan BA en Lima, ben benieuwd hoe je dit zult vinden :-)
    Tip van mijn collega; nadat ze voor de zoveelste keer haar naam moest herhalen in Latijns Amerika hebben haar vrienden haar maar 'Maria' genoemd, was een stuk makkelijker met voorstellen :-) Misschien ook iets voor jou?
    Heel veel plezier nog! Groetjes, Manon - Activity International

  • 16 April 2014 - 22:19

    Ria :

    Hoi , hoi , hier ben ik weer !! Vanmiddag een uurtje opgenomen en heerlijk in de zon gelegen ! Het heeft afgelopen nacht gevroren , wel tot min 6 graden !! Onze hele garage en gang stond vol met bakken en bakjes planten ( geraniums , viooltjes en ranonkels ! . Vandaag was het nadat het opgewarmd was , super weer ! Wij zijn zondag naar de Keukenhof geweest . Het was er stervens druk , je ontmoet daar de hele wereld en Ger werd gevraagd door 2 Thaise monniken of hij met hen op de foto wilde ! Wij waren daar met vrienden en Arie heeft bij Kleintje Pils gespeeld zo'n 20 jaar . En nu alweer 6 x ingevallen . Er is zelfs en narcis naar dit wereldberoemd dweilorkest genoemd !!
    Het was ongelooflijk mooi en ook de bollenvelden daarom heen zijn een lust voor het oog !
    Gisteren ben ik nadat ik Maxima ontmoet had , ook nog op tv geweest , bij RTL - nieuws en Omroep Gelderland en zaterdag wellicht bij Blauw Bloed ! Lieve meid , pas goed op jezelf en heel veel plezier met het vrijwilligerswerk !! Denken aan jou !! Dikke knuffel , ook namens Ger , liefs , Ria .

  • 17 April 2014 - 00:02

    Wilma:

    Hej kippetje, blij dat alles goed gaat daar. Chocolademuseum, dat klinkt goed, even de suikers aanvullen, heerlijk. Net even Linn gesproken over haar gegeven cursus klanthousiast te Zevenaar. Goed he? Wij hebben net maar weer eens verloren met onze korfbalwedstrijd: 2-6, maar wel lekker gespeeld. Nou naar bed, dus trusten en tot gauw, groetjes Henk en Wilma.

  • 17 April 2014 - 16:44

    Tonny:

    Hoi Cherouke,

    Het lijkt me allemaal kei leuk daar en vooral een heerlijk museum(chocolade). Goed van je om alles in je eentje te gaan bezichtigen. Als je er toch bent wil je ook alles zien, toch?

    Pas goed op jezelf, veel plezier nog en dan aan de slag.

    Groetjes Theo en Tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherouke

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 7456

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 03 Augustus 2014

Zuid Amerika!

Landen bezocht: